Španjolski proizvođač cementa Cementos Molins preuzeo je od talijanskog private equity fonda Ambienta SGR -a potpuni udjel u tvrtki Calucem, vlasniku pulske cementare. Vrijednost transakcije, kako se neslužbeno doznaje, iznosi oko 150 milijuna eura. Transakcija bi trebala biti u potpunosti završena u posljednjem kvartalu ove godine. Do tad bi se trebala dovršiti uobičajena procedura prilikom preuzimanja, koja uključuje prikupljanje odobrenja agencija za zaštitu tržišnog natjecanja.
Po mišljenju Yurija Bouwhuisa, predsjednika Uprave Calucema, do tog odbrenja neće biti nekih velikih promjena u poslovanju. Promjene će, smatra on, većinom biti vezane za vlasništvo i razmatrat će se mogućnosti da se podrži daljnji rast s partnerom koji razumije Calucem. Calucem je odgovarajući partner na tržištu, s jasno brendiranim proizvodima i uslugama. To se neće promijeniti nakon preuzimanja, jer će Calucem, unutar Cementos Molinsa, ostati zasebna poslovna jedinica- tvrdi on. Sadašnji menadžerski tim, prema njegovim informacijama, vodit će kompaniju i nakon završetka transakcije. Nakon integracije postat ćemo još jači – ističe Bouwhuis i dodaje: S Cementos Molinsom zacrtat ćemo jasan put za rast, a sve će to biti popraćeno ulaganjima, gdje i ako bude potrebno.
Za razliku od portland cementa koje se proizvodi u Holcimovoj cementari u Koromačnom, u Cemexovi pogonima u Hrvatskoj ili u cementari Nexe grupe, kalcij-aluminatni cement je vrlo visoke čvrstoće koji se dobije od posebne sirovine u kojoj je veliki udjel boksita. S takvim cementom dobivaju se betoni otporni na visoke temperature. Godišnja proizvodnja je oko 100 000 tona kalcium aluminatnog cementa. Usporede radi, 1,4 milijuna tona cementa proizvede se u Cemexovim pogonima u Hrvatskoj. Od tih oko 100.000 tona kalcij – aluminatnog cementa koliko se proizvede u pulskoj cementari gotovo sve ide u izvoz. Izvozi se u više 60 zemalja. Prihod ostvaren na hrvatskom tržištu u njezinim ukupnim prihodima je gotovo zanemariv.
Ovo je značajan strateški korak naprijed, kojim proširujemo našu djelatnost u sektoru specijalne građevinske materijale. Preuzimanjem Calucema došli smo u mogućnost da možemo izgraditi platformu usmjerenu na inovacije, održivost i globalni rast – istaknuo je za portal Global cement Julio Rodríguez, glavni izvršni direktor Cementosa Molinsa.
Sjedište Calucema je u Mannheimu u Njemačkoj. Način na koji je funkcionirao Calucem grupa bio je specifičan. U Puli je bio samo proizvodni pogon. Prednost pulske cementare je bila to što se nalazi uz more tako da je transport bio pojednostavljen i tako je omogućen izvoz širom svijeta. U Mannheimu se, pak, nalazi inovacijski centar. Calucem ima mrežu prodajnih ureda i distribucijskih centara u Europi, SAD -u i Aziji. Iz Njemačke se upravlja tvrtkom i proizvodnjom. Calucem inače zapošljava oko 180 radnika od čega je 138 u pulskom proizvodnom pogonu. U prošloj godini tvrtka Calucem koja je registrirana u Hrvatskoj ostvarila je ukupni godišnji prihod u iznosu od 334,5 milijuna kuna od čega je izvoz više od 328 milijuna kuna.
Grupa Calucem osnovana je 1. srpnja 2006. nakon izdvajanja HeidelbergCementa i ulaska prvog investitora Mid Europa Partners. Potom je u listopadu 2010. godine Mid Europa Partners prodao imovinu i poslovanje Calucema Argus Capital Partnersu. U srpnju 2016. talijanski private equity fond Ambienta SGR preuzeo je nadzor nad Calucemom od Argus Capital Partners. Grupaciju Cementos Molins,osnovao je 1928. Juan Molins Parera. U početku se bavila eksploatacijom kamenoloma i proizvodnjom vapnenca i prirodnog cementa u Palleji, Vallirani i Sant Vicenç dels Hortsu.
Zahvaljujući preuzimanju pulske cementare španjolski proizvođač cementa Cementos Molins, koji je inače obiteljska kompanija u vlasništvu obitelji Molins, postat će drugi po veličini svjetski proizvođač kalcijevih – aluminatnih cementa u svijetu. Planirano je da se transakcija dovrši u posljednjem tromjesečju 2021. godine i podliježe odobrenju agencija za zaštitu tržišnog natjecanja u više zemalja. U Puli je samo proizvodni pogon, a prednost pulske cementare je to što se nalazi uz more tako da je transport pojednostavljen.